Výrobca stavebníc uviedol, že počas prvých šiestich mesiacov 2022
predbehol konkurenciu na všetkých hlavných trhoch, keďže jeho tržby
vzrástli o 17 % na 27 miliárd dánskych korún (3,63 miliardy eur).
Prevádzkový zisk za toto obdobie zostal oproti minulému roku stabilný na úrovni 7,9 miliardy DKK.
"Každý mesiac sme získali väčší podiel na všetkých našich hlavných trhoch a rastieme výrazne rýchlejšie ako naši konkurenti," povedal generálny riaditeľ Niels Christiansen.
"Do vrcholnej vianočnej sezóny vstupujeme s dobrou dynamikou," dodal.
Dánska spoločnosť otvorila za šesť mesiacov do konca júna 66 nových
predajní, z toho 43 v Číne, čím sa celkový počet značkových predajní
Lego na celom svete zvýšil na 833.
Lego pre vyššie náklady na energiu, prepravu a zdraženie plastov v auguste zvýšilo ceny niektorých svojich výrobkov.
Za úspechom Lega je produktové portfólio, ktoré je vhodné pre deti aj
dospelých a tiež desaťročia stará stratégia umiestňovania výroby blízko
svojich kľúčových trhov. To sa ukázalo ako benefit, keď globálny
maloobchodný priemysel čelí problémom v dodávateľskom reťazci, povedal
Christiansen. Medzi obľúbené hračky v prvej polovici roka patrili
súpravy Star Wars, Harry Potter a Technic.
Spoločnosť presunula tiež časť z budúcoročného zvyšovania platov dopredu
na tento rok, aby pomohla zamestnancom prekonať zimu s vysokými účtami
za energiu, dodal Christiansen.
(1 EUR = 7,4366 DKK)